O nás


...lesní dny žijeme společně s dětmi již sedmým rokem (pravidelně 2x týdně). První, čtyřleté zkušenosti jsme sbírali v ZŠ Letokruh, pak krátce ve sdružené škole Slunovrat. Poté jsme spoluzaložili komunitní školu v Modřicích a pobývali do prosince 2018 každý týden venku s 11-ti domškoláky. A od ledna 2019 tvoříme každý týden lesní badatelské dny pro děti. I nadále pokračujeme s tvořením vícedenních prožitkových pobytů pro děti či rodiny.                 


         Lenka Poulová

Mám ráda ten pocit, kdy mohu a mám chuť... jít ven, tancovat, dívat se z okna, cvičit, otužovat se, pozorovat, tvořit, pít kávu, setkávat se, změnit plán, sbírat, třídit, sdílet, psát, vařit... . Méně už ten čas, kdy na sebe tlačím. Ten nemám ráda vůbec. Kličkuji, nesoustředím se, dělám plno věcí najednou...neklid, nejistota, rozladění... dokud vše nepustím.

Dospělí jsou mistři v tlaku, ať už vědomém či nevědomém. Vlastně si myslí, že jsou mistři v kde čem, třeba i v tom, co a kdy by se měly děti učit. Co takhle každé pondělí v čase 8.55-9.40h český jazyk? Nebo máte chuť na svačinu? Dobře, ale jen 20min v přesně daný čas. Někde dokonce ani se záchodem mimo přestávku nepočítejte. A takový rozvrh mají děti od nás dospělých nachystaný na nekonečně mnoho let. Fakt věříte tomu, že to takhle může dobře fungovat? Já ne.

Prošla jsem mnoho škol, systémů, státních i soukromých, až došla s Ondrou a dětmi ven, do přírody. Tady teprve začala ta opravdová svoboda a živý prostor pro cokoliv.

Mám ráda batoh na zádech...co bude za zatáčkou? Koho potkáme? Co uvidíme? Uvolnila jsem pouhé "naplňování" plánů...dojít z bodu do bodu, vytvořit/naučit se toto či onohle. Otevřel se mi větší prostor s méně častými tlaky, nejen v přírodě, i doma, ve městě, s přáteli, na cestách. 

A co to takhle zkusit i "ve škole"? :) 

              Ondřej Jelínek


Teď se mi líbí pozorovat, ale také tvořit, poznávat, rozšiřovat si obzory, hrát si s dětmi. Baví mě ztrácet se v přírodě, chodit naboso, vymýšlet a rozvíjet nápady. Mám rád plamen svíčky, oheň, zpěv ptáků, slunce, lesní cesty, louky, déšť, spaní pod hvězdami, podzimní listí. Mimo jiné mám rád své dvě děti, ženu, rodinu, přátele, zelený čaj, četbu, řezbářství, štípání dřeva. Rád poznávám nová místa a objevuji neznámé cesty. Fascinuje mě rozmanitost a barevnost života, zároveň pravidelnost a řád přírody. Baví mě zdánlivě neřešitelné situace. Potřebuji mít svůj prostor a umožňuji to i lidem ve svém okolí. S radostí přijímám každou příležitost ke smysluplné práci.

Původní profesí jsem umělecký keramik. Jako dobrovolník jsem vedl keramický kroužek v Pestré klubovně při Sdružení pěstounských rodin. Další moje dlouhodobá zkušenost byla podpora dětí i dospělých lidí s postižením v Centru Kociánka v Brně. Poté jsem 4 roky žil jako průvodce, asistent pedagoga a vychovatel na Základní škole Letokruh v Brně.  Přišla možnost založit svoji komunitní školu (11 dětem na domácím vzdělávání v Brně- Modřicích) a na půl roku to byla velká zkušenost. Jako lektor terénního dne a dřevodílny jsem působil v ZŠ Slunovrat. Zajímavá byla práce pro Modrou linku a chodit s preventivními programy do základních škol v Brně i okolí. Od roku 2019 spoluvytvářím pro děti pravidelné dny v přírodě pod spolkem Naživo. Aktuálně docházím jeden den jako dobrovolník do základní demokratické školy Colibri v Předklášteří u Tišnova.

S pozdravem Ondra